Desuden hjælper en lydløs timer med at visualiserende tidsforløb eleverne med at blive selvstændige ved at styre deres egen tid. Ved afslutningen af den indstillede driftstid lyder et signal.
- baglænskørende med farvet disk
- lydløs drift på grund af batteridrift
- sikker stand ved bred bund
- Størrelse: ca. 78 x 78 x 50 mm
- Batteritype: AAA (2 stk.)
På grund af den altid aktuelle resterende tidvisning fremmer den forståelsen og selvansvaret for:
- timing
- brug tid
Praktisk hjælp med timing af forældreaftener eller også velegnet til spil.
Lydløs timer
En lydløs timer visualiserer tidsintervaller. Tidsforløb på op til tres minutter vises ved hjælp af en farvet urskive. Denne visualisering understøtter forståelsen af tid og strukturering af læringsprocesser. Varigheden kan bruges til individuelle elever, grupper af elever eller en hel klasse.
- Registrering af tidsperioder, f.eks. individuel opgave, afslapning og legetid
- selvstændig strukturering af individuelle arbejdstrin eller begrænsede arbejdsfaser
- øget koncentration og udholdenhed gennem håndterbare tidsenheder
- Støjreduktion i klasseværelset ved at reducere akustiske signaler fra læreren eller spørgsmål fra eleverne
Tips
- lydløs eller med en tikkende lyd, lys eller lydsignal, når tiden er gået
- Forskellige versioner tilgængelige, inklusive til ophængning, stående eller til magnetisk fastgørelse til tavlen eller whiteboard
- med et enkelt farvet område eller med et tredelt farvet område (trafiklyssystem)
Læs også vores pædagogiske guide til timer i klassen: Time Timer – en pædagogisk vejledning
En international spørgeskemaundersøgelse fra OECD’s Teaching and Learning International Survey 2018 (TALIS 2018), undersøgte bl.a. lærernes oplevelse af deres virke i folkeskolen. Her tydeliggøres det, at rammebetingelser og god struktur og rutiner er vigtige for elevernes læringsudbytte. Se publikationen her: Samarbejde, skoleklima og skoleledelse.